banner_klantenservice_small

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag, dan kunt u deze waarschijnlijk hier vinden. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

SAA Verzekeringen

Wie of wat is SAA?

Samenwerkende Assurantie Adviseurs, kortweg SAA, is een allround speler in de assurantiemarkt.

Als gerenommeerd tussenpersoon verstaat SAA het vak van adviseren als geen ander. Particuliere én zakelijke relaties worden op een proactieve manier met raad en daad bijgestaan. SAA is er om de financiële risico’s in kaart te brengen en af te dekken. Dit op een duidelijke, eerlijke en verantwoorde wijze.

Waarom SAA Verzekeringen?

De werkwijze van SAA verzekeringen kenmerkt zich door een hoge vakbekwaamheid in combinatie met een persoonlijke band met relaties. Medewerkers voelen zich verantwoordelijk voor de belangen van haar relaties en om deze naar beste kunnen te behartigen. Zo ook uw belangen. SAA Verzekeringen biedt u door schaalgrootte aantrekkelijke voordelen, maakt gebruik van moderne automatisering en werkt samen met meer dan 150 verzekeraars. Dit betekent voor u:

  • meer en scherpere verzekeringsaanbiedingen en maatwerkproducten.
  • een snelle, efficiënte en adequate administratie van uw verzekeringen.
  • meer inkoopkracht voor u als relatie.
  • een continue bedrijfsontwikkeling. Offline én online.

Opzeggen

Hoe zeg ik mijn polis op?

Wanneer uw verzekering langer dan één jaar loopt dan kunt u deze dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand. Bijvoorbeeld, u zegt uw verzekering op 20 oktober op, dan eindigt deze per 20 november. U kunt uw nieuwe verzekering laten ingaan op 20 november. Deze regeling geldt alleen voor verzekeringen waarvan de verzekeringsmaatschappijen zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars.

Wanneer uw verzekering minder dan een jaar geleden is afgesloten dan kunt u deze per eerstvolgende contractvervaldatum opzeggen. Deze datum staat op uw polisblad. Een opzegging dient altijd schriftelijk of per e-mail ingediend te worden. Een opzegging kan gevolgen hebben voor uw dekking. Onze adviseurs kunnen u meer vertellen over eventuele gevolgen van een opzegging. Wanneer u wilt opzeggen daar u elders een aanbieding heeft gehad dan vernemen wij dat graag. In de meeste gevallen kunnen wij u een concurrerende aanbieding doen. Klik hier voor onze contactgegevens.

Ik heb mijn auto verkocht en wil graag de autoverzekering beëindigen, hoe kan dit het snelste geregeld worden?

U kunt een opzegging schriftelijk of per e-mail aan ons doorgeven door het vrijwaringsbewijs naar ons op te sturen met de reden van opzegging. Indien u de polis wenst te schorsen volstaat het vrijwaringsbewijs met een verzoek tot schorsing. Schorsing is handig in geval u in de nabije toekomst een nieuwe auto gaat kopen. Graag ontvangen wij het vrijwaringsbewijs binnen 14 dagen na verkoop. Wanneer deze niet binnen 14 dagen wordt verstuurd dan wordt de datum van binnenkomst aangehouden voor het royeren van de verzekering.

Wijzigingen in uw situatie

Ik heb een nieuwe auto gekocht, ik wil graag de verzekering wijzigen, is dat mogelijk?

Wanneer u een autowijziging doorgeeft dan kunnen wij uw huidige polis aanpassen. Bij iedere autowijziging kunnen wij ook in overeenstemming met u een offerte afgeven. Dit om uw risico’s wanneer mogelijk tegen betere dekking en/of gunstigere premie onder brengen.

Ik ga verhuizen en wil graag een adreswijziging doorgeven, zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

Een adreswijziging kan grote gevolgen hebben voor uw verzekeringen. Het risicoadres van uw inboedelverzekering dient aangepast te worden. Wellicht moet uw inboedel zelfs tijdelijk op 2 adressen verzekerd worden. Daarentegen kan uw verhuizing consequenties hebben voor uw autoverzekering. Uw premie is namelijk afhankelijk van het risico en de regio waar in u woonachtig bent. Indien u verhuisd naar een ander koophuis dan vervalt uw opstalverzekering. Het wordt sterk aanbevolen ook voor uw nieuwe huis een opstalverzekering af te sluiten. Neem bij een verhuizing contact met onze adviseurs op, zij kunnen u van een compleet advies voorzien.

Ik heb mijn auto verkocht en wil graag de autoverzekering beëindigen, hoe kan dit het snelste geregeld worden?

U kunt een opzegging schriftelijk of per e-mail aan ons doorgeven door het vrijwaringsbewijs naar ons op te sturen met de reden van opzegging. Indien u de polis wenst te schorsen volstaat het vrijwaringsbewijs met een verzoek tot schorsing. Schorsing is handig in geval u in de nabije toekomst een nieuwe auto gaat kopen. Graag ontvangen wij het vrijwaringsbewijs binnen 14 dagen na verkoop. Wanneer deze niet binnen 14 dagen wordt verstuurd dan wordt de datum van binnenkomst aangehouden voor het royeren van de verzekering.

Financieel

Ik vind de premie van mijn verzekering erg duur, is er een goedkopere optie?

Wanneer uw situatie en/of externe factoren gewijzigd zijn bestaat de mogelijkheid dat wij u een goedkopere verzekering kunnen aanbieden. Naast de prijs is het van belang dat uw risico’s goed gedekt zijn. Onze adviseurs kunnen u van een passend advies met een scherpe premie voorzien.

Ik heb mijn polis beëindigd, maar nu moet ik de premie voor het hele jaar nog betalen. Klopt dit?

Wanneer uw polis is beëindigd dan wordt de premie welke u over de toekomstige tijd hebt voldaan terugbetaald of verrekend met uw eventueel nieuw afgesloten polis. Indien de polis beëindigd wordt terwijl er nog een nota openstaat dan wordt een aangepaste nota verstuurd.

Ik wil graag automatisch betalen, hoe kan ik dat regelen?

U kunt een e-mail met uw naam-, adres- en woonplaatsgegeven sturen naar automatischbetalen@saa.nl. Wij zullen dan de automatische betaling in orde maken. Reeds ontvangen nota’s kunt u via acceptgiro of internetbankieren voldoen.

Wat zijn poliskosten?

Poliskosten worden gemaakt om een polis op te maken en bij u op de mat te krijgen. Er kan worden gedacht aan papierkosten, kantoorkosten, kosten voor RDW aan- en afmelding en de kosten voor de postzegel om de polis naar u toe te sturen. De poliskosten zijn vaak een vast bedrag. Het kan ook een percentage zijn.

Wat is het bankrekeningnummer van SAA?

Het rekeningnummer van SAA is: IBAN NL31RABO0123542480

Autoverzekering

Hoe kan ik een groene kaart voor mijn particuliere voertuig aanvragen?

U kunt een nieuwe groene kaart bij ons aanvragen per e-mail (info@saa.nl) of telefonisch (088 – 551 4444). Eventueel kunt u deze ook aanvragen via uw tussenpersoon.

Ben ik verplicht altijd een groene kaart voor mijn auto bij me te hebben?

In Nederland bent u niet verplicht om de groene kaart bij u te hebben. In het buitenland is uw groene kaart het bewijs van verzekering van uw auto. In sommige landen is een groene kaart daarom wel verplicht. Wij adviseren daarom om de groene kaart altijd mee te nemen. Op de groene kaart staan daarnaast ook belangrijke telefoonnummers en gegevens die u nodig heeft wanneer u te maken heeft met diefstal, schade of pech heeft, of een schadeformulier moet invullen. Handig!