Veelgestelde vragen 2017-12-04T15:45:42+00:00

Veelgestelde vragen

Hier vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen per onderdeel. Staat uw antwoord er niet tussen? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder. Ga naar onze contactgegevens.

Hoe kan ik mijn autoverzekering overzetten? 2017-11-16T08:52:07+00:00

U kunt uw onafhankelijk adviseur vragen uw autoverzekering over te sluiten.

Hoe kan ik mijn autoverzekering wijzigen? 2017-11-16T08:52:21+00:00

U kunt een wijziging via MijnDossier, per e-mail, via ons contactformulier of telefonisch aan ons doorgeven.

Op welke momenten kan ik mijn autoverzekering opzeggen? 2017-11-16T08:52:30+00:00

Onze Autoverzekering is na het eerste verzekeringsjaar, per maand opzegbaar. Bij verkoop of sloop kunt u ieder moment uw autoverzekering beëindigen aan de hand van een kopie vrijwaringsbewijs. Deze kunt u per e-mail of per post toesturen.

Wat is de maximale premiekorting op een autoverzekering op basis van schadevrije jaren? 2017-11-16T08:52:45+00:00

De maximale kortingspercentages op de premie van onze autoverzekering zijn:

  • 85% op de WA-dekking.
  • 50% op de Extradekking.
  • 70% op de Cascodekking.
Krijg ik vervangend vervoer tijdens het schadeherstel van mijn auto? 2017-11-16T08:52:57+00:00

Ja. Als u gebruikmaakt van ons landelijke schadeherstelnetwerk, dan krijgt u gratis vervangend vervoer tijdens het schadeherstel van uw auto.

Kan ik zelf bepalen waar ik mijn auto laat repareren? 2017-11-16T08:53:07+00:00

U kunt zelf bepalen waar uw auto wordt gerepareerd.
Laat u uw auto door een bij Schadegarant aangesloten bedrijf herstellen, dan profiteert u van de volgende voordelen:

  • Een lager of geen eigen risico
  • Gratis vervangend vervoer
  • Haal- en brengservice
  • Omvangrijk herstelnetwerk
  • Gegarandeerde herstelkwaliteit
  • Zorgeloze directe financiële afwikkeling

Laat u uw auto door uw eigen schadeherstelbedrijf herstellen? Dan heeft dat consequenties. U profiteert niet van de voordelen van herstel via een Schadegarantbedrijf en u heeft altijd een eigen risico. Kijk op uw polisblad welk eigen risico voor u geldt.

Ik heb met mijn auto schade veroorzaakt bij een ander. Wat moet ik doen? 2017-11-16T08:53:21+00:00

Als u schade heeft veroorzaakt aan een ander voertuig, dan vult u ter plaatse het schadeformulier in met de tegenpartij. Onderteken allebei de voorzijde van het formulier. Meldt de schade daarna telefonisch bij ons op 088 – 551 4444.

Ik heb schade aan mijn auto. Wat moet ik doen? 2017-11-16T08:53:30+00:00

U kunt schade aan uw auto telefonisch bij ons melden via 088 – 551 4444. Als u te maken krijgt met schade of een ongeluk, neem dan direct contact met ons op. U wordt dan snel en vakkundig geholpen. Voor schade aan uw auto of autoruit kunt u ook rechtstreeks terecht bij één van de bij Schadegarant of Glasgarant aangesloten autobedrijven. Deze bedrijven zijn verspreid over heel Nederland, dus ook bij u in de buurt. Ga naar: www.schadegarant.nl of www.glasgarant.nl.

Ik heb schade aan mijn autoruit. Wat kan ik doen? 2017-11-16T08:53:38+00:00

Uw autoruitschade kunt u telefonisch bij ons melden op 088 – 551 4444.

Voor schade aan uw autoruit kunt u ook rechtstreeks terecht bij één van de bij Glasgarant aangesloten autobedrijven. Deze bedrijven zijn verspreid over heel Nederland, dus ook bij u in de buurt. Ga voor een overzicht van alle bedrijven naar: www.glasgarant.nl/

Wat moet ik doen als mijn voertuig is gestolen? 2017-11-16T08:53:51+00:00

Wanneer uw voertuig gestolen is, bel dan eerst het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV) voordat u aangifte doet. Het VbV is bereikbaar op telefoonnummer 071 – 364 17 77 (24 uur per dag/7 dagen per week). Doe dit ook als u niet tegen diefstal verzekerd bent. Via het VbV worden gestolen voertuigen direct in het diefstalregister van de politie geplaatst. De melding vergroot de kans op het terugvinden van uw voertuig.

Daarna doet u aangifte bij de politie in de plaats waar uw voertuig gestolen is.

Meldt vervolgens de diefstal telefonisch bij ons als u Casco of Extra verzekerd bent. Hiervoor kunt u bellen op 088 – 551 4444 (24 uur per dag / 7 dagen in de week). Bij de melding zullen wij de belangrijkste vragen met u doornemen en u vragen een schadeaangifteformulier en het originele exemplaar van het Proces Verbaal van aangifte van de politie toe te sturen.

Hoe kan ik het aantal schadevrije jaren achterhalen? 2017-11-16T08:54:04+00:00

U kunt het aantal schadevrije jaren opvragen bij:

  • Uw huidige/vorige verzekeraar
  • Uw polisblad
  • MijnDossier
  • Bij uw tussenpersoon
Hoe hoog is het eigen risico van mijn autoverzekering? 2017-11-16T08:54:12+00:00

Er geldt geen eigen risico als u gebruikmaakt van het Schadeherstelnetwerk. Maakt u gebruik van een eigen schadeherstelbedrijf, dan geldt wel een eigen risico. Kijk op uw polisblad welk eigen risico voor u geldt. Het eigen risico is polis- en dekkingsafhankelijk. Wij verwijzen u daarom graag naar uw polisblad en bijbehorende voorwaarden.

Geldt voor de autoverzekering ook de nieuwwaarderegeling? 2017-11-16T08:54:21+00:00

Of de nieuwwaarderegeling geldt, is afhankelijk van de afgesloten verzekering:

  • Bij een Cascoverzekering die vanaf 6 augustus 2012 is afgesloten, geldt een nieuwwaardebepaling indien de auto niet ouder is dan 24 maanden (op basis van de laatst bekende verkoopprijslijst).
  • Bij een Extraverzekering die vanaf 6 augustus 2012 is afgesloten, geldt een nieuwwaardebepaling indien de auto niet ouder is dan 12 maanden.
  • Voor verzekeringen die vóór 6 augustus 2012 zijn afgesloten, geldt alleen een nieuwwaarderegeling voor een Cascodekking als de auto niet ouder is dan 12 maanden.

De nieuwwaarderegeling is polisafhankelijk. U kunt ervoor kiezen om dit mee te verzekeren. Bij sommige verzekeraars is het de eerste 12 maanden standaard meeverzekerd en kunt u dit uitbreiden tot 2, 3 of 5 jaar. Wilt u weten of dit bij u van toepassing is? Zie uw polisblad en bijbehorende voorwaarden.

Met welke schadevrije jaren wordt bij de 2e gezinsautoregeling gerekend? 2017-11-16T08:54:34+00:00

Bij het afsluiten van de 2e gezinsautoverzekering wordt bij de premieberekening uitgegaan van de schadevrije jaren van de 1e gezinsautoverzekering. Daarna bouwt de 2e gezinsauto zijn eigen schadevrije jaren op. Jaarlijks zullen wij u een opgave doen van het werkelijke aantal schadevrije jaren (ook wel zuivere schadevrije jaren genoemd). Bij beëindiging van de autoverzekeringen zullen altijd alleen de werkelijke schadevrije jaren ‘meegenomen’ kunnen worden.

Waarom is de verzekerde som voor WA-Casco op basis van de cataloguswaarde van mijn auto? 2017-11-16T08:54:48+00:00

Uit onderzoek is gebleken dat het verzekeren op basis van de cataloguswaarde in combinatie met het bouwjaar beter bruikbaar is voor het berekenen van de passende risicopremie. De cataloguswaarde verandert niet. Door uit te gaan van de cataloguswaarde weten wij zeker dat een klant altijd de juiste premie betaalt. Om de juiste cataloguswaarde te bepalen, kijken wij onder meer naar het merk, type, model en de extra accessoires die u er in de fabriek op heeft laten zetten.

Zit er een No-claimbeschermer op een autoverzekering? 2017-11-16T08:54:57+00:00

Het is niet meer mogelijk bij uw nieuwe autoverzekering aanvullend een No-claimbeschermer af te sluiten. Het is wel mogelijk om in sommige gevallen een No-claimbeschermer toe te voegen aan uw bestaande autoverzekering. Het aantal verzekeraars die dit nog aanbieden, is gering.

Ik verhuis naar / woon in het buitenland. Kan ik dan nog een autoverzekering bij SAA sluiten? 2017-11-16T08:55:06+00:00

Nee. Als u een kenteken op uw naam heeft staan en naar het buitenland verhuist, dan bent u verplicht uw auto uit te voeren (en in het buitenland te verzekeren) of te verkopen. Daarmee vervalt de registratieplicht in Nederland evenals de apk-plicht en de plicht om wegenbelasting te betalen. Een verzekering afsluiten in Nederland is dan ook niet meer mogelijk. Als u al in het buitenland woont dan kunt u in het land waar u woont een verzekering afsluiten.

Verschillen de premies van een autoverzekering per regio? 2017-11-16T08:55:14+00:00

Ja. Elke postcode is ingedeeld in een regio. De tarieven zijn afhankelijk van de regio waarin uw postcode valt. Postcodes in grote steden zullen in een hogere regiogroep vallen, waardoor het tarief hoger ligt. Het is mogelijk dat de premie binnen dezelfde woonplaats kan verschillen.

Vanaf welke leeftijd kan een autoverzekering worden afgesloten? 2017-11-16T08:55:28+00:00

U kunt een autoverzekering afsluiten wanneer u in het bezit bent van een geldig Nederlands rijbewijs waarmee u het desbetreffende voertuig mag besturen.

Wat zijn de voorwaarden om gebruik te maken van de 2e gezinsautoregeling? 2017-11-16T08:55:40+00:00

Om in aanmerking te komen voor de tweede gezinsautoregeling gelden de volgende voorwaarden:

  • De personenauto is uitsluitend voor particulier gebruik.
  • De korting wordt uitsluitend verleend vanaf de tweede auto of motor binnen het gezin.
  • Het kenteken staat op naam van de verzekeringnemer of zijn/haar (levens-)partner.
  • De regelmatige bestuurder is de polishouder of zijn/haar partner.
  • De (levens-)partners zijn woonachtig op hetzelfde adres.
Krijg ik korting op mijn autoverzekering als ik mijn auto beveilig? 2017-11-16T08:55:54+00:00

Nee. Het beveiligen van uw auto is in sommige gevallen een voorwaarde voor acceptatie. Beveiligen levert geen extra korting op, ook niet bij vrijwillige beveiliging.

Kan ik een premie aanvragen zonder kenteken of meldcode? 2017-11-16T08:56:03+00:00

U kunt zonder kenteken of meldcode een premieaanvraag doen. Voor het maken van een definitieve aanvraag heeft u wel een juist kenteken en een meldcode nodig. Houd er rekening mee dat bij een premieaanvraag zonder kenteken de definitieve premie kan afwijken. Voor het bepalen van het tarief maken wij namelijk gebruik van factoren waarvan de waarden per kenteken kunnen verschillen.

Welke aanvullende dekkingen kan ik afsluiten bij de Autoverzekering van SAA? 2017-11-16T08:56:13+00:00

Bij SAA zijn verschillende dekkingen mogelijk voor uw autoverzekering. Voor advies over een nieuwe verzekering of een bestaande verzekering kunt u met ons of uw tussenpersoon contact opnemen.

Ben ik verplicht altijd een groene kaart voor mijn auto bij me te hebben? 2017-11-16T08:56:23+00:00

In Nederland bent u niet verplicht om de groene kaart bij u te hebben. In het buitenland is uw groene kaart het bewijs van verzekering van uw auto. In sommige andere landen is een groene kaart daarom ook verplicht. Neem de groene kaart dus gewoon altijd mee! Op de groene kaart staan overigens ook belangrijke telefoonnummers en gegevens die u nodig heeft wanneer u:

  • Schade of pech heeft.
  • U te maken heeft met diefstal
  • Een schadeformulier moet invullen.
Hoe kan ik een groene kaart voor mijn particuliere voertuig aanvragen? 2017-11-16T08:56:31+00:00

U kunt een nieuwe groene kaart per e-mail (info@saa.nl) of telefonisch (088 – 551 4444) bij ons aanvragen. Eventueel kunt u deze ook aanvragen via uw tussenpersoon.

Voor wie is de Autoverzekering van SAA bedoeld? 2017-11-16T08:56:40+00:00

De Autoverzekering is bedoeld voor personenauto’s die particulier worden gebruikt en die beschikken over een Nederlands kenteken.

Ik heb met een geleende auto schade gemaakt, ben ik hiervoor verzekerd met een AVP? 2017-11-16T08:14:22+00:00

Nee, de schade is gemaakt met een geleend voertuig dat u van een ander gebruikt. Vergoeding hiervoor is bij een AVP uitgesloten.

Is er een eigen risico bij een AVP-verzekering? 2017-11-16T08:14:36+00:00

Nee u heeft geen eigen risico bij een AVP-verzekering.

Dekt de verzekering alle aangebrachte schade door mijn kind? 2017-11-16T08:14:45+00:00

Aangebrachte schade door kinderen jonger dan 14 jaar is altijd gedekt bij een AVP-verzekering. Het maakt in dit geval niet uit of er wel of geen opzet in het spel is.

 

Ik ben ondernemer, waar moet ik op letten? 2017-11-16T08:16:08+00:00

Als zelfstandig ondernemer is het verstandig om een AVP-Bedrijven af te sluiten, gezien u bedrijfsmatige aansprakelijkheid niet is verzekerd op uw particulierenpolis.

Waar moet u extra op letten? 2017-11-16T08:16:41+00:00

Indien uw kinderen niet meer thuis wonen, vallen deze niet meer onder uw polisdekking. De enige uitzondering wordt gemaakt wanneer uw kind uitwonend is voor een studie. Daarnaast moet u uw polis goed controleren wanneer uw gezinssamenstelling verandert door de komst van kinderen. Deze zal dan voor u aangepast worden. Kiest u tevens altijd voor een verzekerde som van minimaal € 1.250.000,-.

Wat wordt er niet verzekerd? 2017-11-16T08:16:54+00:00

Niet verzekerd bij een AVP is bijvoorbeeld schade door of met een motorrijtuig of een verzekerde die niet-woonachtig in Nederland is. Daarnaast dekt de AVP geen schade wanneer de verzekerde zaken van derden onder zich heeft. Zaken die gehuurd zijn, gestolen zijn of zaken betreft geld, zijn niet meeverzekerd. Andere zaken zijn meeverzekerd tot een bedrag van circa € 12.500.-.

Wanneer bent u met een doorlopende reisverzekering goedkoper uit? 2017-11-13T11:45:45+00:00

Gemiddeld geldt dat een doorlopende reisverzekering voor een gezin met kinderen al na 2 weken vakantie per jaar voordeliger is dan een kortlopende verzekering. Voor een gezin zonder kinderen ligt het gemiddeld op 3 weken per jaar en voor een alleenstaande op 3 a 4 weken. Daarnaast is het ook gewoon handig om een doorlopende reisverzekering af te sluiten. U hoeft dit niet steeds opnieuw te regelen als u een vakantie boekt. Een doorlopende verzekering houdt in dat er ook dekking is als u een weekendje of midweekje weg bent of voor een dagtrip over de grens gaat

Waarom is een Geneeskundige dekking handig naast uw zorgverzekering? 2017-08-21T08:53:13+00:00

Wij adviseren u om te kiezen voor de aanvullende dekking Geneeskundige kosten omdat uw zorgverzekeraar geen of een beperkte buitelanddekking kent. Uw doorlopende reisverzekeraar biedt het vangnet voor de noodzakelijke gemaakte medische kosten tijdens uw reizen die niet onder de zorgverzekering valt.

Wat is het dekkingsgebied? 2017-08-21T08:51:18+00:00

Standaard bent u verzekerd binnen Europa. U heeft de mogelijkheid om te kiezen voor Werelddekking. Heeft u twijfels of uw vakantieland onder de dekking valt? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Moet ik bij diefstal verplicht aangifte doen? 2017-08-21T08:49:50+00:00

Verzekeraars zijn kritisch bij het beoordelen van diefstal schades. Doe daarom altijd ter plaatse aangifte bij de locale politie. Maar voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen: laat daarom nooit uw bagage onbeheerd en zichtbaar achter.

Wat wordt er niet verzekerd? 2017-08-21T08:37:51+00:00

Niet alles is standaard meeverzekerd. U heeft de mogelijkheid om per onderdeel te bepalen waar u zich voor wilt verzekeren. De algemene uitsluitingen kunt u inzien in de voorwaarden.

Wanneer moet ik mijn doorlopende reisverzekering aanpassen? 2017-08-11T13:20:28+00:00

Indien er iets wijzigt in uw persoonlijke situatie verzoeken wij u om dit aan ons door te geven. Wij kunnen uw polis daar op aanpassen. Een aantal voorbeelden:

  • Als u gaat skiën of snowboarden en u geen Wintersportdekking heeft.
  • Als u buiten Europa gaat reizen en u heeft nog geen Werelddekking. Ook gedurende uw reis is het mogelijk om uit te breiden naar de Werelddekking.
  • Op het moment dat uw kind 18 jaar wordt en niet meer onder de gezinsdekking valt, u gaat samenwonen of scheiden.
Kan ik het aantal verzekerde personen aanpassen? 2017-08-11T13:19:18+00:00

Als de situatie wijzigt, kunt u altijd het aantal personen op uw polis wijzigen. Dit kunt u bij ons online gemakkelijk regelen.

Welke factoren bepalen de hoogte van de premie? 2017-11-13T11:48:01+00:00
  • Het dekkingsgebied
  • De samenstelling van de verzekering
  • Bij de Annuleringsdekking de kosten van de reis
  • De duur van de reis
  • Gezinssamenstelling
Zijn mijn kinderen verzekerd door middel van onze reisverzekering? 2017-08-11T13:16:50+00:00

U kunt uw kind bijgeschreven op de polis. Kinderen tot vijf jaar zijn gratis meeverzekerd.

Wat is de verzekerde reisduur? 2017-08-11T13:15:57+00:00

In veel gevallen is de maximale verzekerde reisduur 60 dagen. Bent u tijdens één van uw reizen langer van huis, neemt u dan vooraf contact op met uw tussenpersoon.

Welke factoren bepalen de hoogte van de premie? 2017-11-16T08:30:27+00:00

De volgende factoren bepalen de hoogte van de premie:

  • Waar bent u woonachtig
  • Herbouwwaarde van uw woning
  • De dekking
  • Uw schadeverleden
  • Garantie tegen onderverzekering
Wat valt er onder een inboedelverzekering en woonhuisverzekering? 2017-11-16T08:21:51+00:00

Er is een eenvoudige regel: alles wat aard- en nagelvast zit, behoort tot het woonhuis en valt dus onder uw woonhuisverzekering. Alles wat verhuisbaar is, behoort tot uw inboedel. Als u bijvoorbeeld klik-laminaat heeft, valt dat onder uw inboedelverzekering. Maar een gelijmde houten vloer valt weer onder uw woonhuisverzekering. Uw keuken bijvoorbeeld is verzekerd via de woonhuisverzekering, maar de inrichting daarvan via de inboedelverzekering.

Is schade door eigen schuld verzekerd? 2017-11-16T08:22:10+00:00

Schade door opzet of nalatigheid is altijd uitgesloten van dekking op de inboedelverzekering. Bij sommige verzekeraars is het wel mogelijk om schade door een ongeluk door eigen schuld mee te verzekeren op een Allriskdekking. Kijk hiervoor altijd in de voorwaarden van de betreffende verzekeraar.

Zijn mijn sieraden gedekt door een inboedelverzekering? 2017-11-16T08:22:29+00:00

In de vergelijker kunt u de maximaal verzekerde waarde voor lijfsieraden inzien. Indien dit onvoldoende dekking biedt, dan heeft u de mogelijkheid om bij ons een aparte kostbaarhedenverzekering af te sluiten.

Zijn er maximaal verzekerde bedragen? 2017-11-16T08:23:01+00:00

Verzekeraars hebben vaak beperkingen gemaakt voor zaken als sieraden, schilderijen, antiek, kunst, audiovisuele apparatuur en geld. Deze worden meeverzekerd tot een bepaald bedrag. De maximaal verzekerde bedragen kunt u inzien als u een vergelijking maakt. Een andere optie waarvoor u kunt kiezen, is het afsluiten van een kostbaarhedenverzekering.

Wat wordt er niet verzekerd door een inboedel- of woonhuisverzekering? 2017-11-16T08:23:15+00:00

De volgende gebeurtenissen zijn niet gedekt door een inboedel- of woonhuisverzekering: overstromingen, oorlog/opstanden, aardbevingen en atoomkernreacties. Andere zaken die niet onder de verzekering vallen, zijn opgenomen in de polisvoorwaarden. Hier kan uw adviseur u alles over vertellen.

Wat zijn de poliskosten voor de mobiele apparatuurverzekering? 2017-11-16T08:33:40+00:00

De éénmalige poliskosten voor de mobiele apparatuurverzekering bedragen € 5,00 exclusief poliskosten.

Is de mobiele apparatuurverzekering ook geschikt voor zakelijk gebruik? 2017-11-16T08:34:01+00:00

De mobiele apparatuurverzekering is zowel voor particulier als voor zakelijk gebruik af te sluiten.

Is het mogelijk om meerdere mobiele apparaten te verzekeren? 2017-11-16T08:34:19+00:00

Ja, het is mogelijk om met de mobiele apparatuurverzekering meerderen apparaten te verzekeren. Voor elk apparaat dient wel een nieuwe aanvraag worden gedaan. Een verzamelpolis is niet mogelijk.

Wat is het dekkingsgebied van de mobiele apparatuurverzekering? 2017-11-16T08:34:33+00:00

Met de mobiele apparatuurverzekering is er wereldwijde dekking.

Kan de premie van de mobiele apparatuurverzekering aangepast worden? 2017-11-16T08:34:48+00:00

De verzekeraar kan de premie van de mobiele apparatuurverzekering slechts éénmaal per jaar aanpassen. U bepaalt dan of u akkoord met de premie gaat.

Welke informatie is er nodig om een schade te melden op de mobiele apparatuurverzekering? 2017-11-16T08:35:04+00:00

Voor het aanmelden van een schade op de mobiele apparatuurverzekering hebben wij de volgende gegevens nodig:

  • Merk en type van het toestel
  • IMEI nummer en/of serienummer
  • Aankoopdatum toestel
  • Aard van de klacht
  • Oorzaak van de schade
  • Valt de schade onder de fabrieksgarantie?
  • Is de schade verzekerd onder een andere dekking?
  • Het IBAN nummer waar de eventuele vergoeding naar moet worden overgemaakt

Deze informatie kunt u naar schade@saa.nl sturen.

Er is een samenwerking aangegaan met www.phoneworld.nl. Zij hebben ruim 25 vestigingen door heel Nederland. Indien er niet gerepareerd kan worden dan verzorgt Phoneworld ook  nieuwe toestellen.

De voordelen:

  • No cure no pay
  • Klaar in 30 minuten
  • Beste kwaliteit onderdelen
  • Drie maanden garantie
  • 25 vestigingen in Nederland

Indien u heeft gekozen voor een eigen risico dan wordt dit bedrag door de reparateur geïncasseerd.

Zijn er ook zaken uitgesloten op de mobiele apparatuurverzekering? 2017-11-16T08:35:18+00:00

Verzekerde heeft geen recht op vergoeding van de schade indien:

  1. de verzekerde de schade opzettelijk heeft veroorzaakt;
  2. de verzekerde zaken verloren en/of vermist zijn;
  3. schade is ontstaan door het niet volgens de door de fabrikant gestelde voorschriften aansluiten, gebruiken en/of installeren van de verzekerde zaken;
  4. schade is veroorzaakt door aanpassing of reparatie van de verzekerde zaken door ofwel de verzekerde ofwel een derde (en niet door de fabrikant erkend reparatiebedrijf);
  5. de schade niet van invloed is op het functioneren van de verzekerde zaken, in het bijzonder krassen of schade aan de lak en andere gebruikssporen;
  6. de schade onder de garantie van de fabrikant valt;
  7. de schade door slijtage, veroudering (bijvoorbeeld corrosie, oxidatie) of zelf verrichte aanpassingen is ontstaan, waaronder tevens wordt verstaan schade door het gebruik van niet door de fabrikant gemaakte accessoires;
  8. schade die is ontstaan door abnormaal gebruik en/of schade die is ontstaan door de verzekerde zaken niet voor het beoogde doel te gebruiken, als ook schade die is ontstaan door nalaten van normaal of voorgeschreven onderhoud;
  9. de schade is ontstaan door de werking van de software/aanvullende software of mobiele media;
  10. de schade is ontstaan door virussen, software crashes, illegaal verkregen (en/of geïnstalleerde) software of programmeerfouten;
  11. wanneer de schade is ontstaan als gevolg van kernenergie, natuurrampen zoals aardbevingen, terrorisme, oorlogen, burgeroorlogen of binnenlandse onrust;
  12. de schade die is ontstaan door de verzekerde zaken in bruikleen of in huur te geven aan derden;
  13. schade veroorzaakt door verbeurdverklaring en/of inbeslagneming, respectievelijk schade die heeft plaatsgevonden gedurende de tijd dat de verzekerde zaken in beslag zijn genomen ofwel in een civiele procedure ofwel door de overheid of instantie;
  14. diefstal van de verzekerde zaak uit een voertuig in het geval de verzekerde zaak zich op een zichtbare plaats bevonden en in het geval het voertuig niet was afgesloten;
  15. materiële en/of immateriële gevolgschade, voor zover deze buiten het onder Hoofdstuk 3 gestelde gaan.
Is de mobiele apparatuurverzekering dagelijks op te zeggen? 2017-11-16T08:35:29+00:00

De mobiele apparatuurverzekering is dagelijks opzegbaar zonder opzegtermijn.

Hoe lang duurt een reparatie via www.phoneworld.nl? 2017-11-16T08:35:45+00:00

Voor een telefoon duurt een reparatie 30 minuten en voor een tablet maximaal 60 minuten.